15 супер храни за есента

Есенни суперхрани:

fall-foods-superfruit-400x400

Снимки: http://www.health.com/

Тези невероятни суперхрани са в своя пик и можете лесно да го намерите в градината или да си ги купите в местния плод и зеленчук.

Те са идеалното извинение да не готвите няколко  вечери и да се сложите на лека диета  преди зимата!

New Picture

Ябълки

Ябълките  се консумират сурови или печени. Само не забравяйте да ги ядете необелени – там се съдържат полезните вещества. Тя е един естествен антиоксиданти.  Всяка  порция съдържа 4 грама фибри;
New Picture (1)

Брюкселско  зеле

Произведено по правилния начин, този  зеленчук е с  божествен  вкус. То е леко, малко горчиво  на вкус, така че може да го комбинираме  с всякакви  сосове или  балсамов оцет. Здравните ползи включват:
Много добър източник на фолиева киселина. Добър източник на желязо;

New Picture (2)

Пащърнак

Този зеленчук  прилича на моркови, има по-светъл цвят и е сладък, почти със същия вкусен аромат. Използвайте ги, за ароматизиране на ориз и картофи или пюре, както и в супи и сосове. Здравни ползи включват: богат на калий и е добър източник на фибри;

New Picture (3)

Круши
Те са със сладък и сочен вкус! Това прави този плод  любимец. Готвенето с тях  наистина може да донесе единствено отличен вкус, така че се опитайте да ги печете  или дори да ги изпържите, като на очи. Здравни ползи включват: добър източник на витамин C и мед, а и всяка  порция съдържа 4 грама фибри;

New Picture (4)

Rutabaga

това е кръстоска между ряпа и зеле, Rutabagas са популярен шведски плод. За да използвате техния земен вкус, сложете  ги в глинен съд на пюре с ряпа и моркови и си направете сладка супа, или пък ги изпечете с джинджифил, мед и лимон. Здравни ползи включват: добър източник на фибри и на витамин C;

New Picture (5)

Карфиол
Този сладък, с леко орехов вкус  карфиол е идеален  за зимни ястия. Кипнете го и го смесете с картофено пюре или пюре в супата от тиква и картофи. Направете си го на туршия или просто си го хапвайте.  Здравни ползи включват: съединения, които могат да помогнат за предотвратяване на рак, може да намали холестерола. Отличен източник на витамин C;

New Picture (6)

Лятна тиква

За разлика от лятото тази тиквата през зимата е с фина текстура и леко сладникав вкус. Поради здравата си обвивка, може да се съхранява в продължение на месеци. Вкусът й е най-добър с други с канела и джинджифил. Здравни ползи включват: Съдържа омега-3 мастни киселини. Отличен източник на витамин А;

New Picture (7)

Зимна тиква

Зимата тиква може да се използва много повече за хелуински фенери. Нейният сладък вкус и консистенция я правят идеална за баници, торти и дори пудинг! Здравни ползи включват: богата на калий. Повече от 20% от необходимостта на фибри. Добър източник на витамини от група В;

New Picture (8)

Сладки картофи

Тези зеленчуци са  за гювечи. Много по-хранителни са отколкото техните бели колеги. Здравни ползи включват: Отличен източник на витамин А. Добър източник на желязо. Противовъзпалителни обезщетения;

New Picture (9)

Ряпа

Нежни и леки, тези кореноплодни зеленчуци са чудесна алтернатива на репички и зеле. За ароматизиране на тези зеленчуци, използвайте копър, галета, или дори кафява захар. Здравни ползи включват: Корените са добър източник на витамин C. Листата й са отличен източник на витамини А, К и фолиева киселина

New Picture (10)

Наровете

Този леко кисел плод  осигурява остра основа за маринати, а семената може да се слагат в салати за усилвател на вкуса. А и сурови са вкусни. Здравни ползи включват: Добър източник на витамин С и фолиева киселина. Едно проучване показа,  че  сока от нар има по-високи нива на антиоксиданти от червеното вино.

New Picture (11)

Фурми

Това е сладък плод, който е перфектен … запържен в яхнии, нарязан в десерти, или пълнени с крема сирене или бадеми. Здравни ползи включват: ниско съдържание на мазнини. Добър източник на фибри. Добър източник на калий;

New Picture (12)

Киви

Използвайте този сладък плод, за да добавите тропически аромат на вашите рецепти. Това е страхотно! Например  смесен с ягоди, пъпеш, или портокали.. може да се комбинира и с ананас, за да се направи прекрасен крем за десерт. Здравни ползи включват: повече витамин С от един портокал. Добър източник на калий и мед;

New Picture (13)

Грейпфрут

Тръпчивият  вкус на грейпфрута му осигурява разлика от други цитрусови плодове. Да го добавите към смесени зеленчуци, да го комбинирате с авокадо и скариди, или да се насладят на чаша прясно изцеден сок, богат на антиоксиданти. Здравни ползи включват: Повече от 75% от дневния си Препоръчителният прием на витамин C. Добър източник на ликопен. Съдържа пектин, който е показан за понижаване на холестерола;

New Picture (14)

Мандарини

Малките и сладки цитрусови плодове са много освежаващ за есен плод. Предпочитаните от нас комбинации на този вкус включват бадеми, фурми и мед. Здравни ползи включват: Добър източник на витамин C. Добър източник на бета-каротин;

И така разходете се до пазара или в хранителните стоки и си напазарувайте здравословно и полезно.

коментари

коментари

You must be logged in to post a comment Login