Диета на Пиер Дюкан

20131029215135-9

УДАРЕН ПЕРИОД:

ЧИСТИ   ПРОТЕИНИ: От следните категории храни можете да консумирате колкото желаете без никакви ограничения и  колкото ви се прииска.Разрешено ви е и да ги смесвате.

I. Постни меса
Това са : телешкото,говеждо и конско
– Говеждото-всички части,които се пекат във фурна или на грил, а именно- стекът,филето, ростбифът,забранени са рибицата и котлетите,които са прекалено тлъсти.
–  Телешко: позволени са шницелът и частите за печене:котлетите също могат  да се консумират,след като се  отстрани тлъстата им част.
-Свинското  и агнешкото са забранени през ударният период, през който трябва да се приемат възможно най-чисти протеинови храни
Можете да приготвяте месата според вкуса си, но без масло,олио,сметана нито дори олекотена. Най-препоръчителното е печенето на скара, но тези меса могат да се пекат и във фурна и да се варят.
Каймата също може да се консумира, стига да е от чисто месо и мазнинноста и да не надвишава 10-15 %
II. Дреболии:От тази категория е разрешен черният дроб-телешки,говежди или птичи, както телешкият и агнешкият езици,които не са тлъсти.Колкото до говеждият език-консумирайте му само върха,който е най-постната част.Черният дроб е  ценен с високото си съдържание на витамини,които са изключително полезни през период на отслабване ,но за съжаление е богат и на холестерол,поради което се изключва от менюто на  предразположените към сърдечно-съдови заболявания.
III. Риби: За тази категория храни няма никакви ограничения.Всички риби са позволени,все едно дали постни или тлъсти,пушени или сушени,може и консервирани  в собствен сос, без олио.
Може да се свари в бяло вино и подправки, да се опече във фолио,на скара…но без мазнина!
IV.Морски дарове:всички ракообразни и всички миди:
скариди,омари,рази,лангисти,лангустини,стриди,миди,рапани,охлюви
V. Птиче месо
Всички птици са позволени, с изключение на птиците с плосък клюн-патицата и гъската ,но при изричното условие да се консумират без кожата.
VI. Постни шунки:Шунки със съдържание на мазнини м/у 2 и 4 %.
Традиционната шунка и джоланът    не са разрешени, както и беконът,който е още по-тлъст.
VII.Яйца
Яйцата се консумират твърдо сварени или рохки, на очи,на омлет или бъркани в тефлонов тиган-без мазнина.
VIII.Обезмаслени млечни продукти/ кисело мляко,извара и сирене/
IX. Литър и половина вода дневно.

ДОБАВКИТЕ:
Обезмасленото мляко- прясно или на прах може да подобри вкуса или да посгъсти чая или кафето, както и да участва в  приготвянето на сосове, кремове и др. подобни.
Захарта е забранена.
Оцетът,мащерката,копърът,лукът,магданозът и всички  подправки са не само позволени, но и препоръчителни.
Лимонът може да  се използва изстискан върху рибите и месата,но не и като лимонада.
Солта и горчицата  са разрешени,но в умерени количества.Могат да се заместят с безсолна горчица и диетична сол.
Обикновеният кетчуп не е разрешен,но има диетичен- без сол и захар,който можете да употребявате в ограничени количества.
Олиото и зехтина   не са позволени!

НЯКОЛКО ОБЩИ СЪВЕТА:
1.Яжте толкова често,колкото ви се иска
2.Пийте вода,докато се храните
3.Осигурете си всичките необходими за диетата храни
4.Никога не прескачайте хранене
5. Преди да хапнете от някоя храна,уверете се,че  фигурира в списъка.
6.Закусвайте!

ВТОРА ФАЗА:

Всичко от ударния период е позволено. Тук добавяте зеленчуци – зелени листни, домати, краставици, тиквички, патладжани, чушки, карфиол, броколи, зеле, зелен фасул, бамя и още каквото се сетите. ЗАБРАНЕНИ СА: картофи, ориз, боб, леща, грах и всички подобни нишестени зеленчуци!!!

ТРЕТА ФАЗА:

Добавят се:
– веднъж дневно по 1 голям плод или шепа малки. Забранени са банани, грозде, череши, сухи плодове – каш, лешници, бадеми, фъстъци, орехи.
– 2 филии пълнозърнест хляб дневно
– 40 г сирене на ден
– 2 порции нишестени храни седмично
– агнешко, свинско и обикновена шунка се добавят към разрешените меса
– 2 галавечери седмично – каквото си поискате, но не два дни подред!
– Задължително 1 ден на чисти протеини седмично!!!

ЧЕТВЪРТА ФАЗА:

– връщате се към нормален режим на хранене
– всеки ден 3 с. л. трици!
– един ден от седмицата само на чисти протеини!

(инфо – www.bg-mamma.com)

коментари

коментари

You must be logged in to post a comment Login