Фасулът

Бобът има изключително висока хранителна стойност: белтъчини — 23,3%; въглехидрати — 55,5%; вода — 11,2% и мазнини — 1,5%; съдържа витамини от групата В и витамин С. По корените се развиват голям брой грудки, където живеят бактерии, подпомагащи растежа и развитието на боба. В умерени количества малките бобчета могат да бъдат много полезни за вашето здраве.

378px-Haricots_-_Plantes_potagères_Vilmorin-Andrieux_et_Cie

Подобно на други бобови култури, фасулa е с високо съдържание на нишесте, протеин и фибри и е отличен източник на желязо, калий, селен, молибден, тиамин, витамин В6 и фолиева киселина.

450px-Snijboon_peulen_Phaseolus_vulgaris

Сухият фасул може да се запази неопределено време, ако се съхранява на хладно и сухо място, но с течение на времето намаляват и хранителните  стойности, а и времето за готвенето му  се удължават. Сушеният боб почти винаги са приготвя чрез варене, често след като е бил накиснат във вода за няколко часа. В допълнение, накисването на боба премахва между 5 до 10 процента от захарите в него.

В Мексико, Централна Америка и Южна Америка традиционната подправка, която  се използва с боб е хеноподий. В Източна Азия слагат към боба и  водорасли,  и чушки. Сол , захар и кисели храни – като домати например  могат да се готвят със зрелия боб.

коментари

коментари

You must be logged in to post a comment Login