Какво означава природосъобразно хранене?

0a75748acfec1fefd12c9f1ce442545b

Снимка:forumizlojenie.com

Това е начинът, по който трябва да се храним, за да си осигурим здрави и щастливо съществуване, докато сме на този свят. НЕ Е ВАЖНО ДА ИМАМЕ МНОГО ГОДИНИ В ЖИВОТА, А МНОГО ЖИВОТ В ГОДИНИТЕ. Такъв начин на живот, пълен с енергия и добро разположение на духа, повишени интелектуални възможности, ни осигурява природосъобразното хранене.
То изключва месото, колбасите и консервираните меса от менюто ни. Месо може да се консумира без вреда за здравето ни един път седмично и то да е от прясно заколено домашно животно.
Замразените меса, понякога престояли с години по фризери и хладилници, не съдържат вече никоя от полезните съставки на храната, а изобилстват от токсини. В храната на животните, които се отглеждат в комбинати и ферми, се поставят в големи количества хормони (главно растежен хормон) и антибиотици ( за да станат те по-бързо големи и тежки и да не боледуват).
Тези изключително вредни за човека вещества чрез месото попадат в нашия организъм и нанасят там големи поражения. Затова често децата ни растат едри, с големи крака, но боледуват често и трудно се поддават на антибиотично лечение. Затова толкова много от възрастните имат проблеми с щитовидната или надбъбречните си жлези, чести са кистите на яйчниците при жените и още много нарушения на жлезите с вътрешна секреция, защото вкарването на големи количества от един хормон в организма, предизвиква съответната пренастройка в секрецията на другите жлези. И според индивидуалните особености и начин на хранене при различните хора се изявяват различни болести. Ето защо е много важно, ако ще ядем месо, то да е от животни, гледани в домашни условия, без хормони, без антибиотици и други подобни отрови.

Защо не трябва да ядем колбаси?
Тези, които са малотрайни се приготвят в повечето случаи от най-развалените и некачествени меса (за да не ги изхвърлят). Често се слагат много подправки за прикриване на лошия вкус или друго – да се продават примерно пилешки кренвирши, като вложеното месо в тях не е пилешко.
Деликатесните колбаси често се приготвят от сурови меса, които за да не се развялт, се насищат с химични вещества, крайно вредни за здравето, особено ако се консумират често или в по-големи количества.

Природосъобразното хранене изключва от храната готварската сол. Тя е причина за склерозиране на съдовете и оттам за високото кръвно налягане, мозъчния инсулт, миокардния инфаркт, бъбречна недостатъчност, водеща до хемодиализа. Ето защо трябва постепенно да намаляваме употребата й до пълното изкючване след 6 месеца до 1 година. В този период е по-добре да ползваме морска сол, вместо готварска. В плодовете, зеленчуците и ядките се съдържат нужните количества соли и нямаме нужда от допълнително количество NaCl (натриев хлорид).

Много вреди на организма нанася бялата рафинирана захар. След процеса на рафиниране, тя загубва всякаква хранителна стойност. Влакна, витамини, ензими, минерални соли – всичко е унищожено. Независимо в каква форма се консумира – сладкиши, шоколади, бонбони или сокове, бялата захар започва да ферментира в тялото и предизвиква образуването на оцетна киселина, въглена киселина и алкохол. От тази захар ние напълняваме, защото тя ни предоставя само излишни въглехидрати, които се превръщат в мазнини. Ето защо е необходимо да заменим бялата рафинирана захар с мед и сурови плодове, които ни предоставят така нужната за организма фруктова захар.

Бялото брашно е вредно за здравето. В него не е останало нищо полезно от зрънцето, от което е произведено. Отстранени са триците, които предпазват от запек и които съдържат в големи количества така нужните за организма ни витамини от група В. В бялото брашно липсва зародиша на зрънцето, който е богат на витамин А и витамин Е, затова е необходимо да ядем пълнозърнест хляб и да приготвяме всичко тестено с пълнозърнесто брашно. В него е цялото зрънце с триците и зародиша си.

Най-шокиращи са последните научни изследвания относно млякото и млечните продукти. Оказва се, че при повечето хора ензимите, нужни за смилането, изчезват след навършване на 3-тата ни година и ако тези хора продължават да ядат мляко, то не може да се обработи и ферментира в червата, при което се отделят токсични вещества. Те са причина за различни болести: артрит, мигрена, алергия, астма, сенна хрема, запек, увреждане на щитовидната жлеза и др.
Ако не можем да се откажем напълно от млечните продукти, можем да консумираме само саламурено сирене, не и топено или обработено по друг начин. Разбира се, то трябва да е обезсолени и да не е в големи количества.

С най-голяма полза за здравето ни са суровите плодове и зеленчуци, суровите ядки (орехи, бадеми, лешници), покълнато жито, варено жито, маслини, овесени ядки, царевично брашно, булгур ( който трябва да замени вредния за здравето бял ориз).
Най-здравословни са суровите храни. За това готвим само това, което не може да се яде сурово: боб, леща, картофи.

Много е важно правилното комбиниране на храните. НИКОГА не ядем заедно плодове и зеленчуци. Плодовете НИКОГА не трябва да ядем за десерт, а винаги на празен стомах, защото ферментират. Всички други храни можем да комбинираме само със сурови зеленчуци.

Правилното хранене изисква следното:
Закуска: само сурови плодове или чай
Обяд: салата от сурови зеленчуци и някаква храна, но само един вид и тя да не е готвена. Готвената храна изисква 2 пъти повече енергия за смислането си, а тази енергия ни трябва през деня, за да мислим и работим.
Вечеря: голяма порция салата от сурови зеленчуци и малка порция готвена храна.

Това хранене ни осигурява много бодрост и енергия за ползотворна работа през целият ден. То ни дава здраве и радост от постигнатото през всичките чудесни години, които сме на този свят.

Източник: Д-р Людмила Емилова

коментари

коментари

You must be logged in to post a comment Login