Най-вкусните есенни храни, полезни за здравето

autumn-food56-600x264

Есента е сезонът, в който организмът ни се подготвя за студените месеци, когато физическата ни активност е по-ниска, а приемът на свежи плодове и зеленчуци е много по-малък. От друга страна, това е и сезонът, в който гриповете, вирусите и инфекциите започват да ни атакуват.

Заради промяната в климата ставаме доста по-уязвими към всякакви болести. Специалистите съветват да се доверим на типичните есенни храни, които да ни предпазят от простудни заболявания.

Все пак, никой не е по-умен от природата и само трябва да се вслушаме в нейните напътствия, за да имаме тонус и енергия. Желателно е менюто ни да отговаря цветово на характерните есенни багри – наситено зелено, тъмно жълто и блестящо оранжево. Колкото по-колоритни са храните, които консумираме, толкова по-добре за нашето здраве.

Сладки картофи

Оранжевите представители на картофите са чудесен избор на настоящия сезон на климатични промени. Те са много полезни, тъй като съдържат бета-каротин и фибри в големи дози. Освен това, могат да бъдат консумирани дори от хората, страдащи от диабет заради ниския си гликемичен индекс.

Това означава, че въглехидратите в сладките картофи се освобождават по-бавно за разлика от обикновените им „стари” събратя, което спомага за поддържането на стабилни нива на кръвната захар.

Тиква

Още един вкусен, оранжев представител, подходящ за есенните месеци. Тиквата е не само чудесна декорация за Хелоуин, но и здравословна част от ежедневното ни меню. Богата на бета-каротин, витамин С и фолиева киселина, тиквата е основен антиоксидант.

Консумацията ѝ може да намали риска от развитие на рак и да осигури защита срещу сърдечно-съдови заболявания. Тиквата е подходяща за основно ядене, гарнитура или десерт, а рецептите с нея са наистина неизчерпаеми.

Ябълки

Има ли нужда да ви казваме колко полезни са ябълките? Те съдържат флавоноиди, някои от най-мощните антиоксиданти. Редица проучвания са показали, че хората, които ядат храна, богата на флавоноиди, имат по-нисък риск от сърдечни заболявания и инфаркт.

Круши

Крушите съдържат по-високи нива на пектин от ябълките, като това ги прави ефективни при намаляването на нивата на холестерол и подпомагане нормалната работа на червата. Поради тези си свойства, крушата често се препоръчва от лекарите като хипоалергенен плод, който е с високо съдържание на фибри.

Източник: pogled

коментари

коментари

You must be logged in to post a comment Login