Поддържането на новото тегло след отслабване

С много диети можете да отслабнете – но когато стане въпрос за поддържане на новото тегло, не всяка диета е ефективна. Диетите, акцентиращи на богати на протеини храни и с нисък гликемичен индекс са най-добри по отношение на поддържането на свалените килограми, твърдят диетолози пред ABC News.

Диетата Южен бряг (South Beach) е популярен хранителен план за отслабване, който най-много се доближава до представата за успешна диета с дълготрайни резултати, твърдят те, диетата на Аткинс е с много по-високо количество протеини, драстично понижена консумация на въглехидрати и с по-либерално отношение към видовете мазнини, които можете да ядете.

Проведеното изследване с близо 800 участника, вече отслабнали чрез ограничаваща калориите диета, показват, че най-успешна в запазване на новото по-ниско тегло е именно Южен бряг. Доброволците в експеримента били разпределени на случаен принцип в една от петте различни програми за контрол на теглото. Участниците, които се хранели с богати на протеини храни с нисък гликемичен индекс, не само се придържали към хранителния си режим, но и продължавали да отслабват по време на изследването, продължило 26 седмици. В сравнение с тях, участниците, които се хранели с ниско протеинови храни с по-висок гликемичен индекс, покачвали теглото си.

Гликемичният индекс отразява ефектите на храната върху нивата на кръвната захар. Минимално обработените зърнени продукти, плодовете, зеленчуците без скорбяла и бобовите растения имат нисък гликемичен индекс, докато обработените зърнени храни имат висок такъв. Суровите ябълки имат много по-нисък гликемичен индекс от ябълковия сок и сладкото от ябълки.

Възстановеното тегло при участниците на нископротеинова диета било малко над килограм в сравнение с участниците на високопротеинова диета. Същото тегло възстановили участниците, следващи диета с висок гликемичен индекс.

Всички диети в изследването били със средно съдържание на мазнини между 25 и 30% от общия прием.

Умерени промени в диетата могат да доведат до значителни ползи

За разлика от програмите, ограничаващи калориите, диетите в изследването не ограничавали приема на калории. Вместо това те променяли пропорцията между протеини и въглехидрати. И въпреки че никоя от диетите не била екстремна, резултатите все пак били значителни. Това предполага, че дори минимално повишаване на протеините или минимално понижаване на храните с висок гликемичен индекс може да доведе до положителни промени в опитите да се справяме с наднорменото тегло, смятат диетолозите. Повишаването на протеините и понижаването на гликемичният индекс са две отделни, но синергистични идеи. Това се дължи на факта, че когато повишавате протеиновия прием в диетата си, понижавате гликемичните нива, обясняват те.

Някои други експерти обаче са скептични относно резултатите от изследването и смятат, че „все още съществуват противоречия относно това кой е най-добрата диета за поддържане на цялостно здраве“. Отчасти това е така, защото голяма част от специалистите всъщност поддържат идеята, че физическата активност , а не изборът на диета, е определящият фактор за поддържането на теглото.

Упражненията наистина са важни!

Основен фактор за поддържането на теглото и цялостното здраве е и физическата активност, признават авторите на изследването: „Затова не е важно само какво ядете, след като сте отслабнали – важното е и колко ядете и колко се движите.

Въпреки че упражненията са без съмнение важни за здравословния живот, все пак повишаването на приема на протеини и ограничаването на обработените въглехидрати ще помогне за поддържането на отслабващия ефект на диетата ви, допълват обаче учените./dieti.info

коментари

коментари

You must be logged in to post a comment Login