Репички

repichki

Репичките са малки, но много полезни. Ако искате да свалите няколко килограма, то тогава те трябва да станат част от вашия хранителен режим. Нискокалорични са, спират отлагането на мазнини и подобряват обмяната на веществата. Благодарение на съдържащата се целулоза в състава им, помагат за премахването на токсините, шлаката и холестерола от организма. По количество фибри, репичките се нареждат до чесъна, цвеклото, доматите, зелето и до подобната им ряпа.

Този зеленчук е полезен, защото допринася за структурата на клетките в тялото, съдържанието на протеини е 2 пъти повече, отколкото в доматите, тиквата, патладжаните и тиквичките.

В репичките има също:

– захари

– мазнини

– ферменти

– витамини В1, В2, С, РР

– соли на натрия, калия, магнезия, фосфора, калция, желязото

– синапено масло ( антисептични свойства)

Лечебни свойства на репичките:

Ефективни са в профилактиката срещу диабет при хора, предразположени към развитието на това заболяване. Стабилизират нивото на захарта в кръвта.

Благодарение на природния оцветител антоцианин, репичките са част от превенцията срещу ракови заболявания.

Сокът от това растение, в комбинация със сок от морков, помага за възстановяване на стомашната лигавица.

При простуда – репичките помагат за по–бързо оздравяване.

Противопоказания:

Ако страдате от стомашни заболявания, трябва да ограничите консумацията на репички до веднъж седмично, защото може да предизвикат изостряне на проблема. Съдържащите се в тях цианогенни гликозиди могат да навредят на щитовидната жлеза и да доведат до появата на гуша. За да се застраховате срещу това, сварете зеленчука преди употреба.

Хранителна стойност при 100гр.
Вода93.0мл.
Белтък1.2гр.
Въглехидрати4.1гр.
Мазнини0.0гр.
Калории20кал.
Витамини и минерали
витамини В1, В2, С, РР; соли на натрия, калия, магнезия, фосфора, калция, желязото

framar.bg

коментари

коментари

You must be logged in to post a comment Login