„Системата минус 60“

e42929328a14f4ea0be1b87d26d356ea

Обяд-между 12ч. и 13ч.
– Не е важно в колко часа обядвате, преди или след 12.
– На обяд може да приготвяте храната по всякакъв начин, освен пържене, най-много задушаване на лук, но тогава не трябва да приемате сметана, майонеза и масло/олио.
– Майонеза, сметана, растително олио или зехтин са разрешени до 14.00 ч. в малки количества (около чаена лъжичка). Соев сос, кокосово мляко, кетчуп, хрян и т.н. също в малки количества.
– Супи готвим или с вода и картофи, или с месен бульон и без картофи. Може да ядете супи от фасул и грах. Но помнете, че супите не засищат за дълго, затова не се увличайте.
– Може да ядете всякакво суши.
– Ниско-маслени кисело-млечни и млечни продукти може да ядете, но обръщайте внимание на състава. Например топеното сирене съдържа сметана и не бива да се яде. Изварата понякога има захар – също не бива.
-От соевите продукти може само Тофу
– Може да съчетавате продуктите както искате освен: Макарони, картофи, батати и бобови не може с продукти от групата на месни и рибни продукти, освен яйца, тях може да прибавяте в неголеми количества.
-Може само ръжени сухари или в краен случай ръжен хляб
– Може за използвате подправки, чесън, магданоз

Разрешени плодове
1. ябълки (1-2 в продължение на целия ден (може и след 12))
2. Цитруси
3. Сливи ( не много)
4. Киви
5. Диня (1-2 парчета за дена ( може и след 12))
6. Сини сливи
7. Ананас
8.Авокадо
Ако някой плод не е в списъка, значи не трябва да се яде!!!

Разрешени зеленчуци
Всички, но:
1. картофи, батати и фасул (не зелен боб), а така също и бобовите култури се ядат без месни и рибни продукти
2. замразен грах се разрешава, но не и консервиран
3. Може за се яде замразена царевица или царевица на кочан.
4. Солени и мариновани зеленчуци се разрешават в малки количества, това се отнася и за различните корейски салати, морско зеле, кисело зеле, маслини и всички осолени зеленчуци.
5. В гупата на разрешените зеленчуци попадат и гъбите и бобовите.
6. Съчетанието на гъби с месо да става внимателно ( не че не може, но по-добре по-рядко)

Разрешени месни и рибни продукти
1. Варени колбаси и наденички
2. Котлети ( не пържени)
3. Месо ( всякакво – пилешко, заешко и конско – изобщо ВСЯКАКВО), субпродукти ( това не значи, че може да се яде кожа и сланина)
4.Пача
5. Риба (солена в малки количества)
6. Морски продукти
7. Рачешки рулца
8. Шишове, ако не са мазни и без много маринати
9. Варени яйца
10. Принципа при месните е да предпочитате варени или печени меса, задушени и на последно място – на сух тиган
11. от консервите – само рибни в собствен сос

Разрешени варива
1. Ориз
2. Елда
3. Макарони от твърди сортове пшеница ( не бива да се съчетават с месни и рибни продукти, може със сирене)
4.оризова юфка/ оризово фиде
5. Царевица – не повече от 1 чаша седмично

Разрешени напитки
1. Всякакъв чай без захар ( може и между обяда и вечерята)
2. Кафе без захар
3. Сухо червено вино
4. Прясно изцеден сок
5. Млечни и кисело-млечни напитки.

Вечеря-тя трябва да е по-близо до 18ч., а не до 15ч.
– не бива да пържите ( на грил – може)
– Никакво масло или друга мазнина не се позволява
-може да използвате подправки, чесън, магданоз
-соев сос (нищо друго соево не може) и балсамов оцет – в много малки количества
– сол се разрешава, захар не
– може да се съчетават продуктите от един вариант, но внимавайте с вариант №6 – старайте се да не съчетавате продуктите от него, или например 200гр. месо с половин яйце
– нищо осолено, мариновано, пушено не може!

По долу са представени 7 варианта:

ВЕЧЕРЯ!!! НЕ ЯДЕНЕ ЗА ЦЯЛ ДЕН, А САМО ВЕЧЕРЯ!!!

Трябва да изберете един от тези варианти и да ядете само това, което е написано, НЕ БИВА ДА ДОБАВЯТЕ ПРОДУКТИ ОТ ДРУГИТЕ ВАРИАНТИ!!! Не бива да се опитате да изядете всичко, което е дадено във варианта, който сте избрали, а само това, което искате! Със всеки един от вариантите можете да пиете напитките, които са изброени в края на поста.

Вариант 1-„Плодове и мляко“
1. Ябълки (1-2бр.),  Цитруси, Сливи ( малко),  Киви, Диня ( 1-2 парчета), Сини сливи, Ананас
2.  Прясно или кисело мляко, айрян, извара (БЕЗ: сирене, кашкавал, топени сирена и други подобни!!!)
3.  Прясно изцеден сок

Вариант 2-„Плодове и зеленчуци“
1. Ябълки (1-2),  Цитруси, Сливи ( малко),  Киви, Диня ( 1-2 парчета), Сини сливи, Ананас
2. Зеленчуци всякакви, ОСВЕН:
– картофи, грах, гъби,  тиква, патладжан, авокадо, бобови, батати, царевица
3. Сок от разрешените плодове и зеленчуци

Вариант 3-„Плодове и зърнени“
1. Ябълки (1-2),  Цитруси, Сливи ( малко),  Киви, Диня ( 1-2 парчета), Сини сливи, Ананас
2. сок от изброените плодове
3. ориз
4. елда

Вариант 4-„Зеленчуци и мляко“
1. Зеленчуци всякакви, ОСВЕН:
– картофи, грах, гъби,  тиква, патладжан, авокадо, бобови, батати, царевица
2. Прясно или кисело мляко, айрян, извара (БЕЗ: сирене, кашкавал, топени сирена и други подобни!!!)
3. сок от разрешените зеленчуци

Вариант 5-„Зеленчуци и зърнени“
1.Зеленчуци всякакви, ОСВЕН:
– картофи, грах, гъби,  тиква, патладжан, авокадо, бобови, батати, царевица
2. Ориз
3. Елда
4. Сок от разрешените зеленчуци

Вариант 6-„Месо, риба, яйца“
1. Месо (всякакво) и субпродукти – без кожа и сланина
2. Риба
3.Морски продукти
4. варени яйца
5. Пача, желирани ястия

Вариант 7-„Мляко, сирене, сухари“
1. Прясно или кисело мляко
2. Извара- до 5% масленост
2. Сирене до 50 гр. Всякакво сирене може, даже синьо.
3. Сухари – ръжени – 3-4 бр.

Какво може да се пие?
1. Чай всякакъв (ако е зелен или билков, може и след 18.00)
2. Кафе ( може и след 18.00)
2. Газирана вода (много внимателно, повишава апетита) или обикновена (може и след 18.00)
4. Червено сухо вино ( може и след 18.00 )

(инфо – www.bg-mamma.com)

коментари

коментари

You must be logged in to post a comment Login