Цитруси и кестени за здраве и енергия през зимата

Image_5259280_411

Зимата е сезонът, в който имунитетът и настроението ни рязко спадат заради студеното време, по-малкото слънчеви лъчи и по-малкото движение. Има обаче начин да се преборите с тези негативни последици от зимните месеци, като хапвате подходящи храни, които ще ви поддържат свежи и енергични. Ето кои са продуктите, които съдържат в себе си необходимите на организма елементи и запазват вкусовите си качества и през този период от годината.

Зимното меню със сигурност не може да мине без цитруси. Грейпфрути, портокали, мандарини, лайм и лимони – можете да ги консумирате ежедневно. Цитрусовите плодове са сред най-добрите източници на витамин С, калий и фолиева киселина. Нарът е сред най-популярните и здравословни храни, които също трябва да включите в менюто си през зимата. С една чаша сок от нар сутрин ще може да си набавите калий, който е важен за тялото.

Брюкселското зеле може да не звучи вкусно, но пък е здравословно. Най-полезно е когато го изпечете или го приготвите на пара. Кестените също са много подходящи за студените дни. Те стимулират мозъка, съдържат много протеини и мастни киселини, които помагат за нормалното функциониране на мозъка и сърдечносъдовата система. Черният бъз също е истинска енергийна бомба. През зимните дни извлекът от плодовете действа укрепващо на организма, подкрепяйки имунната и кръвотворната система. Много добре влияе при простуда, хрема, ангина, кашлица, също така при невралгии, повлиява благотворно отделителната система.

Чесън

Чесънът притежава противовъзпалителни свойства, които го правят много добър имуностимулатор. Смята се, че две скилидки дневно могат да ви предпазят от настинки и грип, а редовната му консумация пречиства кръвоносните съдове и предпазва от атеросклероза и тромбози. Чесънът е особено полезен и при хипертония, астма и висок холестерол.

Червено зеле
Снабдено с витамин А, В6, С и К, червеното зеле е най-известно с противовъзпалителното си действие. Намира се лесно и през зимата и е най-полезно в прясно състояние за салати, гарнирани с лук, ябълки, зехтин и лимонов сок.
Освен това чepвeнoтo зeлe съдържа само 26 кaлopии на100 гpaмa. То има високо съдържание на фибри, което помага за неговото храносмилане.
Броколи

Това е много нискокалоричен и вкусен зеленчук, който съдържа ценни вещества (витамини от групите А, В, Е и С, както и калий, фибри, желязо, магнезий, фосфор и др.). Най-важната съставка в броколите безспорно е сулфорафанът – най-мощното антиканцерогенно вещество, познато на науката до този момент. Освен това този продукт е чудесно средство за детоксикация на организма.
Сладки картофи

Бататите са по-диетични и по-полезни от обикновените картофи. Те са изключително добър източник на провитамин А, богати са и на витамините В2, В6 и С. Могат да се приготвят по различни начини, които запазват полезните им качества. В студените дни е подходящо да се хапват под формата на крем супа. Поднасят се задушени, варени или в основно ястие с месо.
Праз

Празът е много по-полезен за здравето ви, отколкото може да си представите. Помага на храносмилането и сърдечната дейност и е мощен антиоксидант. Голяма част от лечебните му свойства се дължат на съдържащите се в него фитонциди, които имат антибактериално и дезинфекциращо действие. Празът е богат на витамините С и В6, както и на магнезий, мед и калций.

Източник: Труд

коментари

коментари

You must be logged in to post a comment Login