Време за имунитет: Правилните навици го пазят

Все още не сме върнали часовниците назад към зимното време и все още дневните температури навън са достатъчно високи, за да ходим по къс ръкав или със сандали. Изобщо наслаждаваме се на циганско лято, което хем ни радва, хем ни подсеща, че трябва да се подготвим за студените месеци.

А какво по-важно да влезем в тях с добър имунитет. Да не забравяме, че мнозина са били засегнати от летни вируси, най-вече по време на почивката си. Това е отслабило защитните сили на организма, особено ако лечението е било и с антибиотици. Към това добавяме и факта, че с настъпването на есента започваме да консумираме по-малко плодове и зеленчуци, т.е. губим естествените източници на витамини. Освен това се връщаме в забързаното ежедневие, в което често пъти липсва време за нормално хранене. И ако случайно човек има дребни симптоми като необяснима умора, малко хрема, често кихане, излиза му херпес, ранички в устата или секреция от гърлото, то определено е време за преглед, съответно за вземане на мерки. Иначе опасността след летния вирус да си докараме есенен и така да стигнем до зимата е огромна.

Британските специалисти препоръчват в такива случаи да се направи профилактичен преглед в началото на есента, особено хората, които имат хронични сърдечни заболявания или диабет. Разбира се, може да се постави противогрипна ваксина, ако човек е напълно здрав и ако желае да го стори. Има обаче и някои прости неща, които ако човек направи, ще си гарантира една идея по-добър имунитет в преходния сезон.

Първо и задължително е да не намаляваме двигателната активност, защото тя помага за производството на бели кръвни телца, а те са основните борци срещу вирусите, които искат да сломят имунитета ни. Британците напомнят, че има нещо вярно в приказката, че през хладните месеци излизането с мокра коса не е препоръчително – просто защото организмът насочва енергия, за да запази главата топла и така отклонява сили от поддръжането на останалите системи.

В подкрепа на усилията за добър имунитет и повече бели кръвни телца работа върши ехинацеята. Добре е обаче да не се прекалява с приема, а да се редуват две седмици на вземане с две седмици почивка. Цинкът също е важен фактор за подкрепа на имунитета, а витамин С винаги е добре да е на разположение. Приемането на хранителни добавки само по себе си обаче няма да ни запази здрави, ако спрем да се движим и започнем да се тъпчем с големи количества храна, особено тестени и захарни изделия.

Що се отнася до противогрипните ваксини, това е личен избор заради много “за” и “против”. Затова е най-добре всеки да се консултира с личния си лекар, преди да вземе решението.

Консумацията на сезонни плодове и зеленчуци е задължителна за добрия имунитет.

Есенните разходки гарантират по-добро здраве през зимата.

Източник: doctiming

коментари

коментари

You must be logged in to post a comment Login