Зелен фасул (шушлка)

zelen-fasul

За всички е известно, че фасулът не бива да се консумира твърде често, защото е тежка храна за бъбреците. Но зеленият фасул е изключение. Организмът го усвоява лесно и той може да се включи към всяка диета. Нискокалоричен е и съдържа точните въглехидрати и много целулоза.

Ползата от зеления фасул се състои в наситеността от витамини  А, С, Е и, практически, всички витамини от група В. Освен това, този зеленчук може да се похвали и с високо съдържание на минерали (магнезий, калций, хром, желязо, фолиева киселина – всичко това в немалки количества). Магнезият се усвоява напълно, защото на помощ му идва витамин В6. Също толкова добре се усвоява и желязото в съчетание с витамин С. Голямото количество целулоза помага за освобождаването на организма от шлаки и токсини.

Фасулът подобрява функциите на черния дроб и бъбреците, нормализира секрецията на стомашния сок. При мъжете зеленият фасул е отлично профилактично средство срещу аденом на простатата.

Благодарение на състава си, зеленчукът е незаменим за бременни. Намалява чувството на тревожност, нервност, повдига настроението. Полезен е при анемия, а на диабетиците, не само, че се препоръчва да се консумира по-често, но и да си приготвят супа от бульона му. Продуктът е нискокалоричен, затова е подходящ за тези, които се борят с излишните килограми или просто се грижат за фигурата си.

Хранителна стойност при 100гр.
Вода90.0мл.
Белтък4.0гр.
Въглехидрати4.3гр.
Мазнини0.0гр.
Калории32кал.
Витамини и минерали
магнезий, калций, хром, желязо, витамини А, С, Е, В

framar.bg

коментари

коментари

You must be logged in to post a comment Login